Halaman

Sabtu, 14 November 2009

Syukran Jazilan USM K.Kerian

SAlam motivasi..ingin saya dedikasikan ucapan terima kasih kerana menjemput saya sebagai penceramah dan tahniah kepada penganjur program bulan ibadah yang di anggotai oleh pelajar perubatan tahun pertama di Fakulti Sains Perubatan HUSM.

Tidak lupa juga buat Ustaz Rusdian ,Pengarah Pusat Islam HUSM yang memang sporting dan setia menunggu dan mendengar ceramah saya sampai habis.

Saya ingin berkongsi sedikit saranan yang telah diberikan pada ceramah saya semalam..saya amat mengharapkan suatu perubahan ke arah menggabungkan elemen perubatan moden dengan elemen kerohanian.Antaranya saya menyarankan agar setiap para doktor dan pembantu perubatan agar menjadikan amalan menyebut basmalah setiap kali merawat pesakit kerana setiap perbuatan yang baik itu jika dimulakan dengan basmalah akan ada keberkatannya.Selain itu..saya juga menyarankan agar ahli perubatan menyarankan kepada pesakit agar sebelum makan ubat , bacalah basamalah ,al fatihah dan selawat syifa.Ini kerana Al-Quran adalah penawar.Maka apabila digabungkan kaedah ini..moga-moga kita akan sentiasa ingat pada Allah yang Maha Penyembuh..dan ubat hanyalah sebagai ikhtiar.

InsyaAllah semoga semua yang hadir dalam sesi interaksi semalam akan mendapat suatu input yang boleh diimplementasikan dalam hidup kita bersama.

Sekali lagi terima kasih kepada semua pihak yang terlibat .Semoga amalan baik ini diterima Allah sebagai amalan yang soleh..Amiin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Alunan Penyejuk Hati